«Фінанси підприємств»
Мета дисципліни – формування системи базових знань з питань теорії та практики фінансових відносин суб'єктів господарювання, формування фінансових ресурсів, фінансового планування, організації фінансової діяльності підприємств.
Завдання дисципліни:
– вивчення сутності й функцій фінансів підприємств, фінансових ресурсів і джерел їх формування;
– вивчення організації фінансів підприємств;
– набуття навиків фінансових розрахунків;
– оволодіння методами фінансового планування, оцінювання фінансового стану підприємства.
Предметом дисципліни є фінансово-економічні відносини, що виникають в процесі мобілізації фінансових ресурсів для фінансування всіх видів фінансово-господарської діяльності та визначення найефективніших шляхів вкладення коштів.
Місце в структурно-логічній схемі. Базою для вивчення даної дисципліни являються такі дисципліни як „Політекономія”, „Бухгалтерський облік”, „Економічний аналіз”, „Фінанси”, „Економіка підприємств”. В той же час, вона є базою для вивчення таких дисциплін, як „Фінанси підприємств ІІ”, „Фінансовий аналіз”, „Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва”, „Фінансовий менеджмент”, „Фінансова санація і банкрутство підприємств”.
Студенти повинні знати:
- законодавчий та інструктивний матеріал, що містить інформацію про порядок здійснення фінансової діяльності суб’єктами господарювання в усіх сферах життя;
- особливості функціонування суб’єктів господарювання в умовах конкуренції.
Студенти повинні вміти:
- здійснювати аналіз фінансово-господарської діяльності підприємств;
- вміло використовувати фінансову звітність для розрахунку основних показників, що характеризують фінансовий стан суб’єктів господарювання;
- логічно осмислювати та творчо оцінювати різні ситуації, що відбуваються в умовах ринкової економіки.
Матеріали дисципліни вивчаються на лекціях, семінарських, практичних заняттях та самостійно за допомогою рекомендованої літератури. Для поглибленого вивчення дисципліни пишуться реферати, може готуватись додатковий інформаційний матеріал для виступу на семінарських заняттях або під час проведення лекції викладачем.