Сайт Кафедри Фінансів БДФА - Зміст дисципліни за темами
Субота, 03.12.2016, 02:20
Кафедра фінансів Буковинської Державної Фінансової Академії
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ФІНАНСОВИХ ДИСЦИПЛІН» ЗА ТЕМАМИ

 

Змістовий модуль I. Основи методики викладання фінансових дисциплін

 

Тема 1. Методика викладання фінансових дисциплін, її основи

 

Сутність дисципліни як складової педагогічної науки.

Мета, завдання, предмет дисципліни, її психолого-педагогічні сторони, значення у формуванні і вихованні фахівця, педагога, виходячи з цілей викладання фінансових дисциплін.

Вимоги до викладання фінансових дисциплін: система викладання, диференціальний підхід до аудиторії, враховуючи рівень підготовки, життєвий досвід, вікові та інші особливості студентів, міжпредметні зв’язки.

Принципи, методи навчання як дидактична основа викладання фінансових дисциплін. Форми організації навчальної діяльності.

Особливості використання методики викладання, враховуючи вимоги Болонського процесу та сучасне реформування, стратегію розвитку вищої освіти в Україні.

Процес викладання, його сутність, закономірності, принципи та правила, їх зміст та обґрунтування.

 

Тема 2. Форми організації навчальної діяльності, методика їх використання

 

            Сутність організації навчальної діяльності у ВНЗ.

  Базові форми організації навчальної діяльності: навчальні заняття, самостійна робота, практична підготовка, контрольні заняття.

  Види навчальних занять у ВНЗ, особливості методики їх організації та проведення (лекції, практичні заняття, семінарські заняття, індивідуальні заняття, консультації і т.д.).

 

Тема 3. Методика використання методів навчання

 

Поняття методів навчання, їх класифікація.

Структура методів (словесні, наочні, практичні), основи методики використання при викладанні фінансових дисциплін.

Особливості використання, сучасні методичні вимоги до методики проведення пояснення, бесіди, дискусії, диспутів, дебатів, ділових ігор, ситуаційних завдань, навчальних завдань для закріплення навичок, вмінь.

Сучасні наочні посібники, технічні засоби, їх призначення, види, роль, методика застосування.

Зарубіжний досвід, Болонський процес про вимоги до методів навчання та систему їх використання.

 

Тема 4. Методика підготовки та проведення лекцій

 

            Лекція та її місце, роль, значення у викладанні фінансових дисциплін. Основні функції лекцій.

            Види лекцій. Класифікація лекцій за місцем в процесі викладання (вступна, тематична, оглядова, настановча), в залежності від методів викладання (традиційна, лекція-бесіда, проблемна лекція, лекція-дискусія).

            Підготовка до лекції, основні етапи підготовки, ідейний зміст і науковість лекції.

            Особливості сучасної методики проведення різновидів лекцій по фінансових дисциплінах.

 Змістовий модуль 2. Методика організації та проведення самостійної роботи, семінарських і практичних занять та контролю знань студентів

Тема 5. Методика організації та проведення семінарських і практичних занять

Семінар як форма навчального процесу, його сутність, мета, завдання. Роль, значення, особливості здійснення підготовки до семінарських занять.

Методика проведення семінарських занять. Структура, етапи семінарського заняття, особливості послідовність розгляду питань семінарського заняття, форми проведення семінарів.

Практичні заняття як форма організації навчального процесу, їх значення для забезпечення зв'язку теорії з практикою, для формування основи практичної підготовки студента для майбутньої фахової діяльності у фінансовій системі. Види практичних занять, їх відмінності, роль, завдання у формуванні умінь і навичок.

 

Тема 6. Методика організації самостійної роботи студентів у ході вивчення фінансових дисциплін

 

Значення самостійної роботи у зв’язку підготовкою студентів до майбутньої самостійної фахової діяльності.

Організаційна робота кафедри та викладачів в питанні організації та здійсненні самостійної роботи студентів.

Форми самостійної роботи, їх роль, особливості та значення у підготовці, удосконаленні, поглибленні знань, умінь, навичок студентів.

Роль домашнього завдання, індивідуального завдання у формуванні у сучасного фахівця навиків самонавчання, самовдосконалення.

Болонський процес про систему самостійної освіти і методику її проведення.

Реферати, доповіді, їх роль, структура, порядок підготовки матеріалів, вимоги до написання і оформлення.

Курсові та дипломні роботи, як складова самостійної роботи студентів, їх роль, завдання. Особливості вибору теми, підбору літератури, практичного аналітичного матеріалу при написанні даних робіт. Структура курсових, дипломних робіт, технологія виконання, етапи роботи, вимоги до оформлення, порядок захисту і оцінювання. Роль керівника курсової та дипломної роботи.

 

Тема 7. Методичні основи організації та проведення контролю знань

 

Місце, значення перевірки та оцінки знань, умінь і навичок.

Основні види перевірок і обліку знань, умінь та навичок, методика їх використання.

Критерії оцінювання знань, умінь та навичок студентів.

Сутність, особливості п’ятибальної, модульно-рейтингової системи оцінювання знань.

Контроль поточний, проміжний, підсумковий.

Методика проведення контрольних робіт, використання тестів для оцінки результатів, засвоєння програмного матеріалу.

Заліки, іспити як форми контролю знань. Система підготовки, методика організації та проведення заліків, іспитів, роль кафедри в даному процесі.

Державна атестація як заключна ланка навчального процесу.

Основи методики організації та проведення контролю знань згідно Болонського процесу.

 

Тема 8. Кафедра як центр організації наукової, методичної та позааудиторної роботи вищого навчального закладу

 

Навчальна, наукова, методична та організаційно-виховна робота науково-педагогічного персоналу кафедри, їх сутність та основні напрями, завдання.

Структура, зміст навчально-методичного комплексу фінансових дисциплін, основні вимоги, порядок складання та затвердження.

Підготовка, спецпідготовка, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Оцінка професійної якості науково-педагогічних працівників.

Позааудиторна робота кафедри її сутність, значення у формуванні та вихованні сучасного фахівця.

Новини кафедри
Пошук
Фінансові новини
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz